همشهری‌انلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اقدام‌های کشورهای غربی را در بحران اوکراین، ناقض اصول و قوانین دموکراتیک توصیف کرد.

لاوروف

سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در نشست مجمع شورای سیاست دفاعی و خارجی در مسکو اعلام کرد:« شرکای غربی ما نقشی غیرسازنده در اوکراین ایفا کردند.زیرا آنها اصول مربوط به دموکراسی خودشان را زیر پا گذاشتند و از افراط‌گرایی حمایت کردند. آنها می‌خواهند به ما بلوف بزنند و روس‌ها و روس‌زبانان را در اوکراین تحقیر کنند .»

به گزارش واحد مرکزی خبر  به نقل از خبرگزازی شین هوا از مسکو ، لاوروف افزود:‌«‌ ماهیت تحریم‌های غربی نشان داد آنها خواستار چیزی بیشتر از تغییر سیاست‌های روسیه هستند. آنها خواهان تغییر رژیم ما هستند.»

وزیر امور خارجه روسیه گفت: از اعمال تحریم‌های غربی علیه دیگر کشورها به شکلی استفاده می شود که « این تحریم‌ها به بخش‌های اجتماعی و اقتصاد آسیبی نرساند اما این تحریم‌ها به صورت گزینشی نخبگان کشور را هدف قرار داده است.»

لاوروف افزود: «در حال حاضر همه چیز فرق می‌کند. رهبران غربی آشکارا می‌گویند تحریم‌ها با هدف تخریب اقتصاد روسیه و تحریک اعتراضات عمومی اعمال شده‌اند.»

علاوه بر این ، لاوروف از رهبران همه کشورهای جهان خواست درباره رویکردهای روابط بین‌الملل بر اساس قوانین بین‌المللی با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند.

کد خبر 278800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha